۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۰۳

بودجه ۹۵ شهرداری هفته آینده به شورای شهر ارائه می شود

بودجه ۹۵ شهرداری هفته آینده به شورای شهر ارائه می شود

معاون برنامه‌ريزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: بودجه سال ۹۵ پایتخت سه شنبه هفته آینده تقدیم شورای شهر تهران می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر امانی با بیان اینکه پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات شهردار تهران در تهیه بودجه سال آینده پایتخت به الگوی اقتصاد مقاومتی توجه شده است، گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی به خصوص حمل ونقل  ریلی (مترو)، حفظ و توسعه فضای سبز و  تسویه دیون پیمانكاران از اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری است.

وی با اشاره به عزم جهادی مدیریت شهری تهران در تنظیم و تقدیم به موقع بودجه سال آینده پایتخت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از اقدامات مهم اداره کل برنامه وبودجه راه اندازی سامانه تدوین بودجه بود که توانسته تمام فرآیندهای بودجه ای را به طور دقیق و مکانیزه ثبت کند.

امانی با تاکید بر اینکه كم كردن همایش‌ها و مراسم‌های غیرضروری از برنامه‌هایی است كه در الگوی اقتصاد مقاومتی به آن توجه شده، تصریح کرد: در بودجه سال آینده به كاهش هزینه‌های جاری در فعالیت شهرداری البته به جز افزایش های قانونی حقوق كارمندان و كارگران و جلوگیری از هر نوع اضافه شدن لوازم اداری و مبلمان به سیستم درون شهرداری بیش از پیش توجه شده است.

وی با بیان اینکه تجهیز و بهره برداری از باغ كتاب تهران و مجموعه تئاتر خاوران نیز مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: به موضوع پیشگیری از بحران نیز توجه خاص شده است. تجهیز گروه های دوام، ایجاد محرك درنوسازی بافت های فرسوده شهرتهران و توجه به سیستم های هشدار سیل وزلزله از دیگر ویژگی های بودجه سال آینده است.

امانی با اشاره به اینکه توجه به مركز تاریخی و میراثی شهرتهران یعنی منطقه ۱۲ نیز در بودجه سال آینده  پیش بینی شده، گفت: در همین راستا توسعه فضای سبز و ایجاد چهار بوستان فرا منطقه ای برای جذب و حضور مردم و بازگرداندن زندگی به این نقطه از شهر در اولویت قراردارد.

 معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: بودجه سال ۹۵ با عنایت به توصیه و بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اولویت بخشیدن به حفظ باغات و حریم شهر، گسترش فضاهای سبز و باز، سیما و منظر شهری و با رعایت كلیه قوانین و مقررات موضوعه و اسناد بالادستی و بخش‌نامه‌های ابلاغی وزارت كشور تدوین  شده است.

کد خبر 3022379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha